نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

کارگران هفت‌تپه: شرکت در انتخابات “بازی به نفع جنایت” است

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان فراخوان برای تحریم آنها ادامه دارد. کارگران هفت‌تپه انتخابات را "بازی به نفع جنایت" دانستند. تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران انتخابات را نمایشی خواندند و خواهان تحریم‌ شدند.

۱۴۳
یک روز مانده به دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دور انتخابات مجلس خبرگان، بخش‌ بزرگی از جامعه مدنی ایران بر عدم شرکت در این انتخابات پافشاری می‌کند.بیشتر بخوانید‌:انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبریجمعی از کارگران هفت‌تپه روز چهارشنبه ۹ اسفند در بیانیه‌ای که در کانال تلگرام “مستقل هفت‌تپه” منتشر کردند، نوشتند که انتخابات پیش رو در ایران “مضحکه نیست، بازی به نفع جنایت و خون است.”

آنها تاکید کرده‌اند که نه تنها در این انتخابات شرکت نمی‌کنند، بلکه رفتن پای صندوق‌‌های رای را مصداق “دست بردن در حوضچه خون” می‌دانند.

این کارگران می‌گویند: «هر کسی انگشت برای رای دادن رنگی کند عین این است که دارد به خون عزیزان ما انگشت میزند. هر کسی رای بدهد انگار در صحنه اعدام عزیزان ما شرکت می‌کند و خودش زیرپای اعدامی را خالی می‌کند».

این بیانیه به شدت اعتراضی در حالی منتشر شده که مقام‌های حکومت ایران، به ویژه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به انواع مختلف تلاش کرده‌اند مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند؛ از راه تهدید یا خواهش از مردم با لحنی “مسالمت‌جویانه”.

کارگران معترض هفت‌تپه در واکنش به این تهدید که هرکس رای ندهد، “با نظام مخالف است”، گفته‌اند که نه تنها با نظام مخالفند، بلکه می‌خواهند “سر به تن این نظام نباشد”.

این گروه از کارگران آنهایی را که برای این انتخابات، تبلیغ می‌کنند از کسانی که نامزد آن شده‌اند، “بیشرف‌تر” دانسته و می‌گویند: «نه تنها آنرا تحریم می‌کنیم و رای نمی‌دهیم بلکه فعالانه علیه آن هم صحبت می‌کنیم و از همه می‌خواهیم متحدانه علیه این بازی جنایتکارانه حکومتی که نامش انتخابات است شرکت نکنند و علیه آن باشند.»

به باور این کارگران آنها هیچ نفعی در “ادامه و بقای این نظام استثمار و سرکوب و جنایت ندارند” و می‌خواهند “متحدانه علیه انتخابات” تبلیغ کنند.

اقدامی نمایشی از سوی حکومتی که اعتقادی به انتخابات ندارد

“شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران” انتخابات پیش رو را “نمایشی” خوانده و فراخوان تحریم آنرا داده است.  این تشکل در بیانیه‌ای گفته است که حکومت به مردم به عنوان “ابزاری برای مشروعیت بخشی و تدوام قدرت مطلقه” خود نیاز دارد و از انتخابات برای همین منظور استفاده می‌کند، در حالی که ” به واسطه فلسفه سیاسی و بنای ایدئولوژیک خود هیچ اعتقادی به آن ندارد.”

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »