نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

ادامه سرکوب معلمان؛ تایید حکم اخراج محمد سعیدی ابواسحاقی و احضار ۴ فعال صنفی به بیدادگاه

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان صدور این حکم را بی‌شرمانه خوانده و با اعلام محکوم کردن آن نوشت: «رویه آموزش‌ و‌ پرورش و تبدیل شدن آن به یک نهاد امنیتی تنها به تسریع سقوط آموزش بیش از گذشته می‌انجامد.»

۱۴۴

در ادامه موج سرکوب فعالان صنفی معلمان، محمد سعیدی ابواسحاقی، فعال صنفی در لردگان، با رای دیوان عدالت اداری از آموزش و پرورش اخراج شد. روح‌اله گره‌گشا، شکرالله احمدی، جان‌محمد احمدی و علی احمدی، چهار فعال صنفی معلمان هم با دریافت ابلاغیه‌ای به دادگاه انقلاب ممسنی احضار شدند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان گزارش داد که گره‌گشا، شکرالله احمدی، جان‌محمد احمدی و علی احمدی، چهار فعال صنفی معلمان با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه دوم دادیاری دادگاه انقلاب شهرستان ممسنی احضار شدند.

بر اساس این گزارش، این چهار فعال صنفی معلمان پیش‌تر مدتی را در بازداشت بوده‌اند و اکنون احضار آنها به دادگاه برای ارائه آخرین دفاع بابت اتهام «اجتماع و تبانی» صورت گرفته است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با بیان اینکه «پرونده‌سازی نیروهای امنیتی برای فعالین صنفی رویه همیشگی حاکمیت در برابر معترضین بوده» و در دو سال گذشته به شکل فزاینده‌ای گسترده شده، تاکید کرد: «حاکمیت ناتوان از تامین مطالبات مردم به ستوه آمده و تلاش دارد با سرکوب گسترده عجز و ناتوانی خود را در اداره کشور پنهان کند.»

این تشکل صنفی در گزارشی دیگر خبر داد که محمد سعیدی ابواسحاقی، فعال صنفی معلمان لردگان با رای دیوان عدالت اداری از آموزش و پرورش اخراج شد.

حمایت از خیزش انقلابی ۱۴۰۱، همراهی با خانواده جانباختگان و اجرای مضامین هنری در قالب موسیقی و آواز، در همدردی با معترضان و حضور در اعتراضات فرهنگیان، دلایل اخراج این معلم عنوان شده است.

بر اساس این حکم که روز هفتم بهمن صادر شده، فرشید دهقان، رییس شعبه ۲۷ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری، حکم هیات تخلفات آموزش و پرورش مبنی بر اخراج این معلم را تایید کرده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان صدور این حکم را بی‌شرمانه خوانده و با اعلام محکوم کردن آن نوشت: «رویه آموزش‌ و‌ پرورش و تبدیل شدن آن به یک نهاد امنیتی تنها به تسریع سقوط آموزش بیش از گذشته می‌انجامد.»

فشار و تلاش حکومت برای سرکوب معلمان و فعالان صنفی در دو دهه گذشته سابقه داشته، اما در سال‌های گذشته شمار زیادی از معلمان بازداشت و با احکام سنگین حبس مواجه شده‌اند.

این فشارها از زمان آغاز خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی شدت یافته است.

از پاییز ۱۴۰۱ تا کنون ده‌ها معلم به دلیل فعالیت‌های صنفی و همراهی با خیزش انقلابی، با حکم هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش از کار تعلیق و یا به صورت دایمی اخراج شده‌اند.

محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، عاتکه رجبی، عزیز قاسم‌زاده، سارا سیاه‌پور، شیوا عاملی‌راد،، محمود ملاکی، فاطمه سوقندی و فریبا انامی شماری از این معلمان هستند.

در مهرماه امسال آموزش بین‌الملل با انتشار نامه ای ادرباره وضعیت معلمان، از اتحادیه‌های آموزشی عضو خود در سراسر جهان خواست از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بخواهند بلافاصله و بدون قید و شرط معلمان زندانی تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌های کارگری را آزاد کنند و به حقوق اتحادیه‌ها احترام بگذارند.

اواخر تیر امسال نیز جمعی از فعالان صنفی با راه‌اندازی کارزار ۱۰۰ هزار امضا خواهان آزادی معلمان زندانی و پایان دادن به پرونده‌سازی علیه آنان شدند.

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »