نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

هشدار کانون صنفی معلمان ایران پس از اعتصاب غذای ایرج رهنما و غلامرضا غلامی، دو معلم زندانی

این دو معلم زندانی از روز ٢٣ دیماه ١۴٠٢ اعتصاب غذای خود را آغاز کردند و گفتند که این اعتصاب غذا را «تا پای جان» ادامه می‌دهند.

۱۳۴

نه روز از اعتصاب غذای ایرج رهنما و غلامرضا غلامی کندازی، دو معلم زندانی در استان فارس می‌گذرد و کانون صنفی معلمان ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت سلامتی این دو زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری آنان شد.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران) روز شنبه سی‌ام دی باانتشار بیانیه‌ای به عدم اجرای حکم دیوان عالی کشور در مورد ایرج رهنما و غلامرضا غلامی کندازی اشاره کرد و نوشت: «این قانون شکنی‌های آشکار مورد اعتراض همکاران زندانی است و برای رسیدن به همین حقوق ابتدایی و نقض شده‌شان مجبور به اعتصاب غذا شده‌اند که با توجه به سن آن‌ها و فشارخون بالای آقای رهنما حتی قبل از اعتصاب، خطرات زیادی سلامتی آنان را تهدید می‌کند.»

این دو معلم زندانی از روز ٢٣ دیماه ١۴٠٢ اعتصاب غذای خود را آغاز کردند و گفتند که این اعتصاب غذا را «تا پای جان» ادامه می‌دهند.

غلامرضا غلامی بر اساس اتهامات سیاسی به ١١ سال زندان و ٢ سال تبعید و ایرج رهنما نیز به پنج سال زندان محکوم شده و این دو بیش از سه ماه است که در زندان به سر می‌برند.

این دو معلم شاغل در استان فارس مهرماه امسال در حالی که برای طی روند قانونی برگزاری مجمع انجمن فارس به فرمانداری رفته بودند از سوی اداره اطلاعات فارس دستگیر و زندانی شدند.

بر اساس گزارش کانون صنفی معلمان، احکام زندان که علیه این معلمان زندانی صادر شده بود، در دیوان عالی کشور نقض شده و نامه آن نیز مدتی است به دادگستری شیراز ابلاغ شده اما بنا به خواست ضابطان اعلام و اجرا نشده است.

این نهاد صنفی تاکید کرده که با اجرای حکم دیوان عالی کشور باید این دو معلم زندانی آزاد شوند و پرونده‌شان در شعبه هم‌عرض بار دیگر بررسی شود.

کانون صنفی معلمان ایران نوشت: «این اقدام پرسشی را به ذهن متبادر می‌کند که مجرم کیست؟ آنان که در راستای رفتاری مطابق قانونی که علی‌القاعده ضابطان قضایی باید مجری‌اش باشند، بازداشت شده‌اند یا آنان که در روندی کاملا خلاف اصول قوانین جاری، اقدام به بازداشت این دونفر کرده‌اند؟»

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »