نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

رژیم جنایتکار ولایت فقیه در دی ماه امسال بطور متوسط هر روز سه نفر را به دار آویخته است.

در دی‌ماه  دستکم ۹۰ نفر اعدام شدند و رژيم جنايتكار ولايت فقيه به تناسب سرانه جمعیت، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

۱۵۳

در دی‌ماه  دستکم ۹۰ نفر اعدام شدند و رژیم جنایتکار ولایت فقیه به تناسب سرانه جمعیت، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد. طبق این آمار، این رژیم  در دی‌ماه به طور میانگین هر روز سه نفر را اعدام کرده است.

چهار زندانی بنامهای وفا هناره، آران عمری، رحمان پرهازو و نسیم نمازیروز جمعه ۸ دی‌ماه به اتهام «محاربه و افساد فی‌‌الارض از طریق جاسوسی برای اسرائیل» در ارومیه اعدام شدند .

بیش از ۷۵ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران  بصورت مخفیانه است و از سوی دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند .

بر اساس آمارها در سال ۲۰۲۳ دست کم ۷۹۱ شهروند از جمله ۲۵ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۳۳ درصد افزایش داشته است. در این بازه زمانی ۱۶۳ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.

بر اساس عفو بین الملل از اول ژانویه ۲۰۱۲ تا ۳۱ ژوییه ۲۰۲۳ بیش از پنج هزار نفر شامل دست‌کم ۵۷ کودک در ایران به دار آویخته شده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیر‌کل سازمان ملل متحد، در گزارش ماه آبان خود به مجمع عمومی این سازمان درباره نقض حقوق بشر در ایران، نسبت به سرعت و میزان رشد نگران‌ کننده اجرای احکام اعدام هشدار داده بود.

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »