نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

نگرانی یونسکو از مسموم‌سازی‌ها در مدارس ایران؛ اعلام آمادگی سازمان ملل برای کمک به تحقیقات

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره مسموم‌سازی دانش‌آموزان در ایران گفت که دفتر این سازمان در ایران آمادگی خود را برای کمک به مشخص شدن واقعیت این موضوع به مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده است.

۲۴

ادره آزوله، دبیر کل یونسکو، از مسموم‌سازی دختران در مدارس ایران عمیقا ابراز نگرانی کرد. معاون سخنگوی سازمان ملل نیز از اعلام آمادگی برای کمک به تحقیقات درباره این حمله‌های شیمیایی خبر داد.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، یونسکو، در حساب توییتری خود همچنین خواستار تحقیقات کامل و اقدامات فوری برای حفاظت از مدارس و تسهیل بازگشت دانش‌آموزان آسیب‌دیده به کلاس‌های درس ایمن و سالم شد.

ادره آزوله، دبیر کل یونسکو هم از مسموم شدن دختران دانش‌آموز در ایران عمیقا ابراز نگرانی کرد و گفت که این اتفاق «نقض حقوق آن‌ها برای تحصیل در محیطی امن» است.

در همین حال فرحان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره مسموم‌سازی دانش‌آموزان در ایران گفت که دفتر این سازمان در ایران آمادگی خود را برای کمک به مشخص شدن واقعیت این موضوع به مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده است.

او در عین حال گفت بدیهی است که تحقیق کامل و شفاف در این باره به عهده مقامات ایرانی است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) پیش از این هم در توییتی اعلام کرده بود آماده ارائه هر گونه حمایت مورد نیاز است.

این سازمان تاکید کرده بود: «این گونه حوادث می‌تواند تاثیر منفی بر نرخ بالای آموزش کودکان، به ویژه دختران بگذارد که در دهه‌های اخیر به دست آمده است.»

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »