نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

بی‌خبری از بهنوش بهرامی‌نیا، شهروند ۳۵ ساله ایرانی-کانادایی، ۱۵ ماه پس از ورودش به تهران

در سال‌های اخیر تعدادی از شهروندان دو‌تابعیتی در ایران زندانی شده‌اند و برخی از آنان همچنان زندانی هستند. از جمله سیامک نمازی و عماد شرقی، دو شهروند آمریکایی-ایرانی، مراد طاهباز، شهروند ایران، بریتانیا و آمریکا و ناهید تقوی، شهروند دو‌تابعیتی ایرانی-‌آلمانی. همچنین احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی سوئدی-‌ایرانی و جمشید شارمهد، شهروند ایرانی-‌آلمانی دارای اقامت آمریکا نیز در ایران به اعدام محکوم شده‌اند.

۶۳

خانواده بهنوش بهرامی‌نیا، شهروند ۳۵ ساله ایرانی-کانادایی، در مصاحبه با شبکه گلوبال نیوز کانادا اعلام کردند دخترشان و مجید (مَتیو) صفری، شریک زندگی‌ او، ۱۵ ماه پیش و پس از ورود به فرودگاه خمینی تهران، ناپدید و به باور آن‌ها بازداشت شده‌اند.

آخرین پیامی که بهنوش برای برادرش محمد فرستاده، از درون یک هتل هنگام توقف در استانبول بوده اما زیر آن نوشته که «من ترکیه نیستم» و خانواده بر این باورند که او این پیام را با عجله نوشته و می‌خواسته سرنخی بفرستد.

کارکنان وزارت امور خارجه کانادا گفته‌اند در جریان ماجرا قرار دارند و در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشترند.

بر اساس این گزارش، آنان قصد داشته‌اند از تهران به کیش بروند تا مجید صفری در این جزیره آپارتمانی را از گروه رویال باکس خریداری کند اما رویال باکس اعلام کرده سابقه‌ای درباره این خرید در دست ندارد.

پدر و مادر مجید صفری فوت کرده‌اند و مشخص نیست کسی در جست‌و‌جوی او هست و وضعیتش را پیگیری می‌کند یا نه اما امیر بهرامی‌نیا، پدر بهنوش، گفته که دخترش فردی سیاسی نبوده و مدیر یک مرکز تندرستی در شهر ونکوور بوده است.

بر اساس این گزارش، بهنوش بهرامی‌نیا سال ۲۰۱۳ میلادی به ونکوور مهاجرت کرده و پیش از این نیز مسافرت‌هایی به ایران داشته است.

در سال‌های اخیر تعدادی از شهروندان دو‌تابعیتی در ایران زندانی شده‌اند و برخی از آنان همچنان زندانی هستند. از جمله سیامک نمازی و عماد شرقی، دو شهروند آمریکایی-ایرانی، مراد طاهباز، شهروند ایران، بریتانیا و آمریکا و ناهید تقوی، شهروند دو‌تابعیتی ایرانی-‌آلمانی.

همچنین احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی سوئدی-‌ایرانی و جمشید شارمهد، شهروند ایرانی-‌آلمانی دارای اقامت آمریکا نیز در ایران به اعدام محکوم شده‌اند.

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »