نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

رئیس پیشین حفاظت اطلاعات سپاه جنایتکار پاسداران باتهام “درز اطلاعات طبقه‌بندی شده و دسترسی اسرائیل به این اطلاعات” بازداشت شده است

بازداشت نصیری دو ماه پس از رشته بازداشت‌هایی صورت می‌گیرد که در جریان آنها ده‌ها نفر از کارکنان وزارت دفاع به ظن افشای اطلاعات محرمانه، از جمله اطلاعات طراحی موشک‌های ایران به اسرائیل، روانه زندان شدند.

۵۷

به نوشته نیویورک تایمز برکناری طائب از رأس سازمان اطلاعات سپاه بی‌ارتباط با بازداشت علی نصیری، رئیس سابق حفاظت اطلاعات سپاه نبوده است. همین گزارش از نقش اسرائیل در حمله سایبری اخیر به چند مجتمع فولاد ایران خبر می‌دهد.

بنا بر این گزارش مقامات امنیتی- نظامی ایران و اسرائیل که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، نوشت که بازداشت نصیری فضای “بی‌اعتمادی فزاینده” در سطح رهبری جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد که پیامد مجموعه عملیاتی است که به اسرائیل نسبت داده می‌شود.

تاریخ بازداشت نصیری حدود دو ماه پس از انجام چندین عملیات‌ علیه چهره‌های امنیتی و نظامی ارشد جمهوری اسلامی ذکر شده است. مقام‌های جمهوری اسلامی انجام این ترورها را به “درز اطلاعات طبقه‌بندی شده و دسترسی اسرائیل به این اطلاعات” نسبت می‌دهند.

سه سال پیش هم خبرهایی از فرار نصیری به اسرائیل منتشر شد که بعداً خود او در مصاحبه‌ با رسانه‌های داخل این خبرها را تکذیب کرد.

مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که برکناری طائب حاصل “فعالیت بلندمدت” این کشور و “افزایش حملات علیه تأسیسات هسته‌ای و دانشمندان نظامی و نیروهای امنیتی رژیم بود.” این حملات “ضعف‌ و حفره‌های امنیتی جمهوری اسلامی” را برملا کرد و به “ایجاد اختلاف میان نهادهای سیاسی و نظامی ایران منجر شد.”

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »