نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

فاجعه کرونا در ایران | افزایش موارد روزانه ابتلا به کرونا؛ «خیز امیکرون» از عید نوروز

۳۲۷

در حالی که آمار رسمی وزارت بهداشت رژیم نشان می‌دهد موارد روزانه ابتلا به کرونا در کشور افزایش یافته و به بالای ۳ هزار نفر رسیده است، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش علمی کشوری مقابله با کووید-۱۹ می‌گوید ۴۰ درصد از موارد گردش‌ ویروس در کشور از نوع امیکرون است.

مسعود یونسیان روز دوشنبه گفت طی چهار هفته گذشته، تقریبا موارد امیکرون هفته‌ای ۱۰ درصد افزایش یافته است. او افزود «سیگنالی برای موج ششم دریافت کرده‌ایم» و در ادامه پیش‌بینی کرد که در هفته آینده، امیکرون تبدیل به نوع غالب ویروس در ایران شود.

از طرفی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفته است ایران از عید نوروز به بعد با «خیزی از امیکرون و افزایش موارد مرگ و میر» ناشی از آن مواجه خواهد شد.

علیرضا ناجی افزود مدارس و دانشگاه‌های کشور «شرایط ایمنی» بازگشایی را ندارند.

همزمان، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید تأکید رئیس‌جمهوری ایران بر برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری است و با رعایت دستورالعمل‌های‌بهداشتی‌ و ارائه کارت واکسن برای افراد بالای ۱۲ سال پیش می‌رود.

وزارت بهداشت رژیم هنوز برنامه‌ای برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال ندارد.

کمال حیدری گفته است که دانش آموزان زیر ۱۲ سال برای حضور در مدرسه الزامی به داشتن کارت واکسن و تست پی‌سی‌آر ندارند.

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »