بازنشر گزارش قتل نیکا شاکرمی باعث احضار شماری از خبرنگاران شد

رسانه‌های رژيم ولايت فقيه پس از انتشار گزارش بی‌بی‌سی جهانی درباره قتل نیکا شاکرمی، تلاش کردند با جعلی خواندنش، آن را انکار کنند. روزنامه‌ کیهان و جام‌جم آن را ساختگی و برای سرپوش گذاشتن بر جنگ غزه دانستند. دادستانی تهران برخی خبرنگاران را به دلیل بازنشر گزارش بی‌بی‌سی جهانی احضار کرد.

رسانه‌های رژیم ولایت فقیه پس از انتشار گزارش بی‌بی‌سی جهانی درباره قتل نیکا شاکرمی، تلاش کردند با جعلی خواندنش، آن را انکار کنند. روزنامه‌ کیهان و جام‌جم آن را ساختگی و برای سرپوش گذاشتن بر جنگ غزه دانستند. دادستانی تهران برخی خبرنگاران را به دلیل بازنشر گزارش بی‌بی‌سی جهانی احضار کرد.

دادستانی تهران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از «اعلام جرم علیه فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی» خبر داد و گفت آنان را به دادسرا احضار کرده است.

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه، با انتشار این خبر گزارش بی‌بی‌سی جهانی را «جعلی، نادرست و پر اشتباه» خواند و نوشت: «پیش‌تر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شده است.»

این خبرگزاری به نقل از دادستانی، آن دسته از فعالان رسانه‌ای که گزارش بی‌بی‌سی را بازنشر کرده یا درباره نیکا شاکرمی مطلبی همدلانه منتشر کردند، «بر هم زنندگان امنیت روانی جامعه» نامید و آنان را به مواردی مانند «تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی» متهم کرد.

بی بی سی بر اساس مدرکی «بسیار محرمانه» نوشت که نیکا شاکرمی، از جان‌باختگان خیزش مهسا از سوی سه نیروی امنیتی جمهوری اسلامی به نام‌های صادق منجزی، آرش کلهر و بهروز صادقی هدف تعرض جنسی قرار گرفته و به قتل رسیده است.

در این مدرک آمده است که یک نیروی امنیتی با نشستن روی نیکا به آزار و اذیت جنسی او پرداخته و نیکا با وجود بسته بودن دست‌هایش تقلا کرده و با لگد زدن و فحش دادن، واکنش نشان داده است.

پس از آن، هر سه مردی که در پشت یک ون با نیکا بوده‌اند، آن‌قدر با باتون و شوکر به این دختر نوجوان ضربه زده‌اند که جان باخته است.

Comments (۰)
Add Comment