اول ماه مه ، روز جهانی کارگر گرامی باد! هرچه فروزنده تر باد جنبش کارگران و مزد بگیران ایران ، در پیوند با سایراقشار بجان آمده ایران، برای عدالتخواهی و  تحقق شعار ” زن ، زندگی ، آزادی”

خيزش انقلابي مهسا نشان داد كه كارگران همچون ساير اقشار تحت ستم ايران ، از رژيم عبور كرده اند و با شعار ” زن ، زندگي آزادي“ به چيزى جز تغيير اين رژيم غارتگر و جنايتكار نمى انديشند.

اول ماه مه ، روز جهانی کارگر گرامی باد!

هرچه فروزنده تر باد جنبش کارگران و مزد بگیران ایران ، در پیوند با سایراقشار بجان آمده ایران، برای عدالتخواهی و  تحقق شعار ” زن ، زندگی ، آزادی”

 

اول ماه مه ، یادآور اعتراضات منسجم هزاران کارگر آمریکایی است که برای نخستین‌بار در روز ۱ مه ۱۸۶۶ به اعتصاب سراسرى فراخوان دادند. خواست آنها روزی ۸ ساعت کار به جای ۱۴ ساعت بود. اگر چه این حرکت با سرکوب پلیس و جان باختن و اعدام چند کارگر مقدمتا سرکوب شد، ولى پیگیرى و ادامه خیزشهاى بعدى ، این خواست بحق کارگران را به نتیجه رسانده و این بعنوان حق پایه اى کارگران جهان به ثبت رسید.

اما ۱۵۸ سال بعد از آن تاریخ ، کارگران ایران بعنوان زحمتکش ترین قشر جامعه ، از تمامى حقوق شناخته شده پایه اى بین المللى محرومند ، حق هرگونه تشکیل اتحادیه و سندیکا و اعتراض و اعتصاب از آنان سلب شده و با سرکوب ، دستگیرى ، زندان ، شکنجه و تحقیر پاسخ داده میشود، بیش از ۱۰۰ تن از زنان و مردان کارگر و فعالین جنبش کارگرى در زندان بسر میبرند، کارفرمایان وابسته به نهادهاى غارتگر و سرکوبگر رژیم با گرفتن چک سفید از کارگران، دست خود را در اخراج خودسرانه و سوء استفاده از آنان باز گذاشته اند.

بنا بر آمار داده شده توسط پزشکی قانونی رژیم، حدود ۲۱۱۵ نفر در سال گذشته بر اثر حوادت در محیط های کارگری ، جان خود را از دست داده اند. از جمله در یک جنایت اشکار در ۲۰ بهمن ماه گذشته ، یک پاکبان زحمتکش ۱۹ ساله بنام الیاس محمدی که در حال کار در روی پل نیایش تهران بود، توسط عوامل مزدور رژیم ولایت فقیه به پایین از پل پرتاب شده و بقتل رسید، عوامل جنایتکار رژیم دست بازی در برخورد وحشیانه با کارگران دارند.

اینک کارگران رنجدیده و ستم کشیده ، که با حمایت دولتی از غارتگران ، مجبورند با حقوقی حدود۱۰ میلیون تومان، معادل یک سوم زیر خط فقر و تنها مخارج ۱۰ روز از نیازهای ماهانه ، زندگی کنند هم چنان به مقاومت خود ادامه میدهند و در این راه تعداد کثیری از فعالین کارگری، همچون سپیده قلیان قهرمان همچنان در اسارت بسر میبرند.

خیزش انقلابی مهسا نشان داد که کارگران همچون سایر اقشار تحت ستم ایران ، از رژیم عبور کرده اند و با شعار ” زن ، زندگی آزادی“ به چیزى جز تغییر این رژیم غارتگر و جنایتکار نمى اندیشند.

جنبش همبستگى ملى ایرانیان براى  سرنگونى جمهورى اسلامى، از همه ارگانهاى مسئول بین المللى خواهان محکوم کردن قوانین ضد کارگرى رژیم جمهورى اسلامى است . این جنبش ضمن حمایت از تمامی فراخوانهاى داخلى براى تظاهرات و آکسیونها ، دست خود را بسوى همه دستجات و گروههاى آزادیخواه در داخل و خارج کشور دراز میکند تا ضمن همراهى و همصدایى با یکدیگر، زبان گویاى کارگران ستمدیده و همه اقشار زحمتکش ایران گردند.

 

 

پیروز باد مبارزات حق طلبانه کارگران و مزدبگیران ایران

سرنگون باد رژیم ضد کارگرى جمهورى اسلامى

جنبش همبستگى ملى ایرانیان، براى سرنگونى جمهورى اسلامى

Comments (۰)
Add Comment