نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

کارگران گروه ملی فولاد اهواز روز اول اسفند بار دیگر اعتصاب کردند

این پنج کارگر روز دوشنبه ۳۰ بهمن در اقدامی اعتراضی، مقابل در ورودی شرکت فولاد اهواز با بر‌ پا کردن چادر تحصن کردند.

۱۴۷

کارگران گروه ملی فولاد اهواز اعتصاب گسترده خود را در روز سه‌شنبه یکم اسفند ادامه دادند و تمامی فعالیت‌های این شرکت را متوقف کردند.این کارگران به مسدود شدن کارت تردد پنج نفر از همکارانشان معترض هستند.

این پنج کارگر روز دوشنبه ۳۰ بهمن در اقدامی اعتراضی، مقابل در ورودی شرکت فولاد اهواز با بر‌ پا کردن چادر تحصن کردند.

مدیران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز پیش از این ده‌ها تن از کارگران معترض را از کار معلق کرده‌اند.

برخی منابع خبر دادند علاوه بر ممنوع‌الورودی، دستور اخراج تعدادی از کارگران این شرکت صادر شده است.

دور جدید اعتصاب و تجمع کارگران در هفته‌های اخیر عمدتا در اعتراض به نحوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، همسان‌سازی حقوق‌ها و بازگشت به کار همکاران اخراجی بوده است.

این اعتصاب‌ها از روز شنبه دوم دی در اعتراض به بسته شدن کارت ۲۱ نفر از کارگران این شرکت و انجام نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل آغاز شد.

هفتم دی ماه گروهی به نام صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد اهواز بیانیه‌ای منتشر و بر همبستگی و اتحاد میان کارگران و «ادامه اعتصاب باشکوه» تاکید کردند.

نویسندگان بیانیه گفتند در شش روز نخست اعتصاب، تمام ارگان‌های حاکمیت بنا بر سهم خود از غارت شرکت چشم به اعتراض کارگران دوختند و از هر راه و روشی برای ایجاد تفرقه و بر هم زدن عزم اعتصاب از طریق دادن وعده‌های توخالی و اعمال فشار امنیتی و نظامی استفاده کردند.

آنان خطاب به حکومت تاکید کردند اگر قرار باشد «گروه» ملی به «گره‌» ملی تبدیل شود، کارگران با سازماندهی مشخص و تصمیم جمعی سه هزار نفره، اهواز و خوزستان را به لرزه در می‌آورند.

در بخش دیگری از بیانیه صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد اهواز خطاب به بازنشستگان و کارگران دیگر آمده است راه رسیدگی به دغدغه‌های مشترک جز «اعتراضات در سطح خیابان‌ها و شهرها» نیست.

پنجم مهر سال جاری قوه قضاییه جمهوری اسلامی ۱۷ کارگر معترض گروه ملی صنعتی فولاد ایران را به شلاق، زندان و جریمه محکوم کرد.

این کارگران به اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال در جریان خیزش انقلابی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی متهم شدند.

شماری از این تجمع‌ها با هجوم نیروهای نظامی و امنیتی و تشکیل پرونده قضایی برای معترضان و تجمع‌کنندگان روبه‌رو شده‌اند.

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »