نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

طوفان توییتری برای آزادی دو گزارشگر قتل مهسا امینی پس از ۳۰۰ روز بازداشت

کاربران با راه‌اندازی طوفان توییتری در حمایت از نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو گزارشگر قتل حکومتی مهسا امینی، خواستار آزادی فوری این دو روزنامه‌نگار زندانی پس از گذشت ۳۰۰ روز بازداشت شدند.

۴۱۲

این طوفان توییتری که شامگاه یکشنبه اول مرداد و در آستانه برگزاری دومین جلسه دادگاه حامدی و محمدی با هشتگ‌های مختلفی از جمله «#خبرنگاری_جرم_نیست» به راه افتاد.

قرار است جلسه‌ دوم دادگاه حامدی در روز سوم مرداد و جلسه دوم دادگاه محمدی در روز چهارم مرداد به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار خواهد شد. قاضی صلواتی از سوی آمریکا به دلیل نقض حقوق بشر مورد تحریم قرار گرفته است.

در نهم خرداد، نخستین جلسه دادگاه ‎حامدی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست صلواتی و به صورت غیرعلنی برگزار شد.

نیلوفر حامدی اولین کسی بود که در جریان قتل مهسا امینی خبر این جنایت را در نشریات منعکس کرد، و الهه محمدی اولین کسی بود که گزارشی از تشییع مهسا در شهر سقز ارائه داد.

رژیم جنایتکار جمهوری  اسلامی بجای دستگیری عوامل قتل مهسا، برای پاک کردن مسئله ، خبرنگارانی را که این جنایت را منعکس کردند دستگیر و روانه زندان کرد.

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »