نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

دانشگاه تهران , استفاده از حشد الشعبی برای سرکوب دانشجویان را «بچه‌گانه» خواند

پیشتر جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه تهران در واکنش به پذیرش نیروهای حشد شعبی به عنوان دانشجو اعلام کردند حضور این نیروهای نظامی را در دانشگاه نپذیرفته و در برابر آن مقاومت خواهند کرد.«ما حضور نیروهای نظامی را در دانشگاه چه در لباس رزم و چه در لباس درس نمی‌پذیریم و در برابر آن مقاومت می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم بیش از این نام دانشگاه تهران را حماقت‌ها و بلاهت‌های خودفروختگان طماع و مزدوران دربار لکه‌دار کند»

۲۹۱

محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران، ابراز نگرانی‌ها درباره احتمال استفاده از دانشجویان عضو گروه حشد الشعبی برای سرکوب دانشجویان را «حواشی بچه‌گانه» خواند و افزود: «در زمان التهابات سال قبل، کدام دانشجوی دانشگاه تهران در دانشگاه سرکوب شد؟»

مقیمی روز دوشنبه ۲۶ تیر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت که پذیرش شبه‌نظامیان حشد شعبی در دانشگاه تهران به عنوان «دانشجو»، «هم‌راستا با رسالت انقلاب اسلامی و مکتب» قاسم سلیمانی است.

درحالی که پیشتر دانشجویان دانشگاه تهران و برخی دیگر از دانشگاه‌ها از این اقدام دانشگاه تهران ابراز نگرانی کردند، او نگرانی‌ها در این زمینه را «عصبانیت وطن‌فروشان» خواند.

رییس مزدور دانشگاه تهران تاکید کرد: «تسلیم این هوچی‌گری‌های رسانه‌ای نخواهد شد و با قدرت‌ به این مسیر ادامه خواهد داد» و «تا جایی که ظرفیت داشته باشیم، این کار را با قدرت پیش می‌بریم».

مقیمی همچنین گفت: «در چند سال اخیر نیروهای خانواده حشد شعبی با بورس دولت عراق در دانشگاه‌های معتبر انگلیس، آمریکا و ترکیه مشغول به تحصیل هستند و از این بابت که زمینه تحصیل آنها در دانشگاه تهران فراهم نشده، گلایه‌مند هستند.»

پیشتر جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه تهران در واکنش به پذیرش نیروهای حشد شعبی به عنوان دانشجو اعلام کردند حضور این نیروهای نظامی را در دانشگاه نپذیرفته و در برابر آن مقاومت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما حضور نیروهای نظامی را در دانشگاه چه در لباس رزم و چه در لباس درس نمی‌پذیریم و در برابر آن مقاومت می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم بیش از این نام دانشگاه تهران را حماقت‌ها و بلاهت‌های خودفروختگان طماع و مزدوران دربار لکه‌دار کند.»

فعالان دانشجویی با اشاره به اینکه پیش‌تر نیز دانشگاه به محل حضور «به‌اصطلاح استادان وابسته و شبه‌نظامیان بسیج» تبدیل شده بود، حضور نیروهای حشد شعبی را «لشکرکشی به دانشگاه» خوانده و افزودند: «دانشگاه را با حذف و تعلیق و سرکوب از دانشجو خالی کرده‌اند و حالا نیروهای عاریتی گروه‌های ‌نظامی عراقی را جایگزین ما می‌کنند.»

در حالی که رییس دانشگاه تهران سرکوب دانشجویان را تکذیب کرده، این بیانیه خاطرنشان کرد نیروهای حشد شعبی در حالی قرار است وارد دانشگاه شوند که دانشجویان به عنوان «صاحب‌خانه» در حبس و اخراج و تعلیق هستند.

در روزهای اخیر، مقام‌های دانشگاه تهران در یک جلسه با برخی رهبران گروه حشد شعبی توافق کردند که اعضای این نیرو و دیگر نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه، که «متقاضی تحصیل» هستند، وارد دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه تهران شوند.

تلاش جمهوری اسلامی برای آموزش نیروهای حشد شعبی در سطوح عالی در حالی است که در ماه‌های اخیر گزارش‌های بسیاری از همکاری‌های تهران و این گروه شبه‌نظامی منتشر شده است.

همچنین در آبان سال گذشته، گزارش‌های رسیده  حاکی بود که یک پرواز اختصاصی از فرودگاه بغداد، تعدادی از نیروهای حشدالشعبی و کتائب حزب‌الله عراق را به مشهد منتقل کرد.

این انتقال نیرو، احتمالا با هدف سرکوب خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی انجام شده بود.

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »