نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

تلاش رژیم برای مسموم کردن مولوی عبدالحمید از طریق یکی از طلبه های حوزه دینی

وب‌سایت حال‌وش که خبرهای مربوط به استان سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، تصویر و مشخصات فردی را که متهم شده «از سوی اطلاعات سپاه پاسداران» قصد داشته در پوشش طلبه علوم دینی، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان را با سم ترور کند، منتشر کرد.

۳۹۸

وب‌سایت حال‌وش که خبرهای مربوط به استان سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، تصویر و مشخصات فردی را که متهم شده «از سوی اطلاعات سپاه پاسداران» قصد داشته در پوشش طلبه علوم دینی، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان را با سم ترور کند، منتشر کرد.

بر اساس گزارش این وب‌سایت، نام این فرد متهم «غلام» معروف به (غلاموک) از اهالی شهرستان دلگان است.

یک منبع مطلع از جزییات این توطئه درباره هویت و نحوه شناسایی این فرد به حال‌وش گفت: «او از حدود دو هفته پیش در مسجد بوده و محل اسکان او نیز در مسجد بوده و پیوسته در یک گوشه مسجد مشغول ذکر و عبادت بوده است. به همین دلیل به این فرد مشکوک می‌شوند چرا که با وجود آن که به عنوان طلبه حضور داشته است اما در این مدت سر کلاس نمی‌رفته است.»

او افزود: «با وجود آن که [او] چنین فرد عبادت‌گزاری بوده است اما در صف اول دیده نمی‌شده و کم‌کم به این فرد مشکوک می‌شوند تا اینکه دیشب این فرد را دستگیر می‌کنند و می‌برند.»

این منبع حال‌وش در رابطه با نحوه کشف شدن توطئه نهادهای امنیتی برای ترور مولوی عبدالحمید توضیح داده است: «مقداری چیز عجیب در نزد او پیدا می‌شود و از او می‌پرسند اینها چه هستند؟ او می‌گوید اینها سم هستند. بعد اعتراف می‌کند که من مدتی می‌شود آمده‌ام اینجا و قصد داشته‌ام مولوی عبدالحمید را از طریق سم ترور بکنم.»

این فرد در رابطه با روش اثرگذاری سم توضیح داده است: «این نوع سم از طریق لمسی عمل می‌کند و سمی است که فورا تاثیر نمی‌گذارد.»

منبع حال‌وش در رابطه با «ارتباطات سازمانی» این فرد توضیح داده است که او با یک افسر امنیتی در شهر کنارک در ارتباط بوده است و به گفته خودش هفته‌ای ۱۵ میلیون حقوق دریافت می‌کرده است.

روز دوشنبه ۲۹ خرداد، سایت حال‌وش خبر داد انتظامات مسجد مکى زاهدان فردی را که از طرف اطلاعات سپاه پاسداران ماموریت داشته تا در پوشش طلبه علوم دینی مولوی عبدالحمید را به وسیله سم ترور کند، شناسایی و بازداشت کرده است.

پس از انتشار این خبر، حال‌وش گزارش داد که مردم زاهدان در حال رفتن به سمت مسجد مکی هستند و اینترنت شهر هم با اختلال شدید مواجه شده است.

در پی انتشار این گزارش، دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان با صدور بیانیه‌ای بازداشت «یک فرد مشکوک» در مسجد مکی را تایید کرد و نوشت: «فرد مظنون که ظاهرا با برخی نهادها وابستگی دارد، اظهارات و اعترافات مختلفی کرده که در دست تحقیق و بررسی است.»

روز گذشته خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران که متهم به مدیریت توطئه تلاش برای ترور مولوی عبدالحمید است، بر خلاف بیانیه منتشر شده از سوی دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان مبنی بر ارتباط فرد بازداشت شده با نهادهای امنیتی، این فرد دستگیر شده را «طلبه سارق» معرفی کرد.

فارس در گزارش خود نوشت این طلبه «سابقه حضور در مدرسه دینی داشته و دارای سابقه عدیده سرقت است».

این رسانه همچنین بر اساس «تحقیقات به عمل آمده» نوشت: «این فرد عنوان کرده طی سه روز حبس به صورت مکرر بازجویی و تحت شکنجه های روحی، جسمی و تهدید قرار گرفته و مجبور به گفتن مطالب مورد درخواست بازجویان شده است.»

مولوی عبدالحمید از ابتدای خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی یکی از حامیان این خیزش در درون ایران بوده است. او هر هفته در نماز جمعه زاهدان علیه جمهوری اسلامی سخنرانی کرده و کشتار معترضان به ویژه کشتار شهروندان در زاهدان را محکوم کرده است.

مولوی عبدالحمید پیشتر با اشاره به کشتار مردم زاهدان در جمعه خونین این شهر (هشتم مهر)، علی خامنه‌ای و مقام‌های جمهوری اسلامی را مسوول آن خوانده و گفته است: «نسبت‌ دادن به تجزیه‌طلبی و گروهک‌ها همه کذب محض است. به چه دلیلی دو ساعت مردم را به گلوله بسته‌اید؟»

حمله مقامات، چهره‌ها و رسانه‌های وابسته به رژیم  به عبدالحمید اسماعیل‌زهی در ماه‌های گذشته همواره ادامه داشته است.

آبان ماه امسال فایلی صوتی از سوی گروه هکری بلک‌ریوارد نشان می‌داد رژیم از آغاز اعتراضات در ایران، طرح تخریب اسماعیل‌زهی را در دستور کار قرار داده است.

بر اساس این فایل صوتی به دست آمده از هک خبرگزاری فارس، قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج می‌گوید که مصطفی محامی، نماینده علی خامنه‌ای در سیستان و بلوچستان و ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی را درباره کشتار زاهدان به دفتر خامنه‌ای داده و او نیز دستوراتی در پاسخ به این گزارش‌ها داده است.

در این جلسه که مربوط به دیدار گروهی از مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت در نشستی با قریشی است، مدیران رسانه‌ها پیشنهاد می‌کنند روی سخنان مولوی عبدالحمید علیه حقوق زنان تبلیغ و گفته شود بیشترین تبعیض علیه زنان از سوی اهل سنت و در سیستان و بلوچستان اعمال می‌شود.

قریشی در این فایل صوتی می‌گوید: «در مورد مولوی عبدالحمید ما اشتباه کردیم. ما اول انقلاب خان‌های آن منطقه را از بین بردیم و به عبدالحمید بال و پر دادیم. کسی این‌ها را آدم حساب نمی‌کرد.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان اما با وجود فشار و تهدیدهای امنیتی به سخنان انتقادی خود ادامه داده است.

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »