نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

بیانیه جنبش همبستگی ملی ایرانیان برای سرنگونی جمهوری اسلامی در محکومیت صدور حکم فرمایشی علیه آقای حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل «جبهه دموکراتیک ایران» و عضو کارگروه ملی فراخوانها و از مخالفان شاخص رژیم ولایت فقیه

جنبش همبستگی ملی ایرانیان برای سرنگونی جمهوری اسلامی ضمن محکوم کردن این حکم فرمایشی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط حشمت الله طبرزدی می باشد.

۶۱

 

بیانیه جنبش همبستگی ملی ایرانیان برای سرنگونی جمهوری اسلامی در محکومیت صدور حکم فرمایشی علیه آقای حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل «جبهه دموکراتیک ایران» و عضو کارگروه ملی فراخوانها و از مخالفان شاخص رژیم ولایت فقیه

 قوه قصابیه رژیم خامنه‌ای در تاریخ   ۴ خرداد ۱۴۰۲در شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان رای به ۴۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری برای آقای حشمت الله طبرزدی داد

آقای طبرزدی، از هشت ماه پیش همزمان با شروع خیزش سراسری در اعتراض به قتل مهسا امینی، دستگیر و در بازداشت موقت به سر می‌برد. وی هفته گذشته با انتشار نامه‌ای سرگشاده از زندان اصفهان با اشاره به عدم صلاحیت دادگاه رژیم جمهوری اسلامی، اعلام کرده بود که « در دادگاه شرکت نمی‌کنم و زیر بار پرونده‌سازی‌های جعلی نمی‌روم».

وی در این نامه نوشته بود که مرا متهم به «تبلیغ علیه نظام، اهانت به رهبری، همکاری با دول متخاصم، توهین به  خمینی، محاربه، افساد فی الارض، اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور» شده است.

آقای طبرزدی پیشتر در دو پرونده دیگر مربوط به دهه هشتاد شمسی، با اتهاماتی نظیر تأسیس یا اداره تشکل غیرقانونی، توهین به رهبر یا بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام و تبانی علیه امنیت ملی، به بیست و دو سال حبس محکوم شده بود.

رژیم جنایتکار خامنه‌ای در بن‌بست بحرانهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی چاره را در اعدام های افسارگسیخته ، سرکوب آزادی بیان و ممانعت از انتشار عقاید و دیدگاههای مختلف می بیند.

این اقدام قصابیه رژیم ناقض ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است. در این مفاد قانونی بر حق افراد بر انتشار افکار، عقاید، نظریات و دیدگاههای سیاسی و عقیدتی بدون محدودیت مرزی تاکید شده است.

بازداشت خودسرانه، بلاتکلیف نگه داشتن متهم در بازداشت و ممانعت از دسترسی فرد در دوران بازجویی، بازپرسی و دادرسی به وکیل مورد نظر خود و منع دسترسی به سایر ملزومات در یک فرآیند دادرسی، ناقض ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ است.

جنبش همبستگی ملی ایرانیان برای سرنگونی جمهوری اسلامی ضمن محکوم کردن این حکم فرمایشی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط حشمت الله طبرزدی می باشد. این جنبش همچنین از کلیه نهادهای مدافع حقوق بشر و سایر احزاب و جریانات مخالف جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور میخواهد که ضمن حمایت از آزادی آقای طبرزدی و سایر فعالین سیاسی، از جمله خانم فاطمه سپهری ،  با فشار آوردن به ارگان های بین المللی توجه جهانی را نسبت به موج اعدام ها و احکام سنگین در ایران جلب کنند.

 

پیروز باد جنبش آزادیخواهی مردم ایران

سرنگون باد حکومت جنایتکار ولایت فقیه

جنبش همبستگی ملی ایرانیان برای سرنگونی جمهوری اسلامی

۲۷ مه ۲۰۲۳

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »