نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

بیانیه جنبش همبستگی ملی ایرانیان برای سرنگونی جمهوری اسلامی ” اول ماه مه ، روز جهانی کارگر گرامی باد!

هرچه فروزنده تر باد جنبش كارگران و مزد بگيران ايران ، در پيوند با سايراقشار بجان آمده ، اعم از زنان ، بازنشستگان، معلمان ، دانشجويان و مال باختگان ايران براي عدالتخواهي و  تحقق شعار ” زن ، زندگي ، آزادي

۱۴۷

اول ماه مه ، روز جهانی کارگر گرامی باد!

هرچه فروزنده تر باد جنبش کارگران و مزد بگیران ایران ، در پیوند با سایراقشار بجان آمده ، اعم از زنان ، بازنشستگان، معلمان ، دانشجویان و مال باختگان ایران برای عدالتخواهی و  تحقق شعار

” زن ، زندگی ، آزادی”

 

اول ماه مه ، یادآور اعتراضات منسجم هزاران کارگر آمریکایی است که برای نخستین‌بار در روز ۱ مه ۱۸۶۶ به اعتصاب سراسرى فراخوان دادند. خواست آنها روزی ۸ ساعت کار به جای ۱۴ ساعت بود. اگر چه این حرکت با سرکوب پلیس و جان باختن و اعدام چند کارگر مقدمتا سرکوب شد، ولى پیگیرى و ادامه خیزشهاى بعدى ، این خواست بحق کارگران را به نتیجه رسانده و این بعنوان حق پایه اى کارگران جهان به ثبت رسید.

اما ۱۵۷ سال بعد از آن تاریخ ، کارگران ایران بعنوان زحمتکش ترین قشر جامعه ، از تمامى حقوق شناخته شده پایه اى بین المللى محرومند ، حق هرگونه تشکیل اتحادیه و سندیکا و اعتراض و اعتصاب از آنان سلب شده و با سرکوب ، دستگیرى ، زندان ، شکنجه و تحقیر پاسخ داده میشود، بیش از ۱۰۰ تن از زنان و مردان کارگر و فعالین جنبش کارگرى در زندان بسر میبرند، کارفرمایان وابسته به نهادهاى غارتگر و سرکوبگر رژیم با گرفتن چک سفید از کارگران، دست خود را در اخراج خودسرانه و سوء استفاده از آنان باز گذاشته و گماشته دولتی شرکت نیشکر هفت تپه با توهین به کارگران ، رسما شعار ادامه استثمار و سواری گرفتن از آنها را توسط باند حاکم تکرار میکند.

اینک کارگران رنجدیده و ستم کشیده ، که با حمایت دولتی از غارتگران جانمایه های کارگران ، مجبورند با حقوقی حدود یک سوم زیر خط فقر که تنها مخارج ۱۰ روز از نیازهای ماهانه را تامین میکند ، زندگی کنند هم چنان به مقاومت خود ادامه میدهند و با گسترش اعتصابات در صنایع مختلف نفتی و پتروشیمی مبارزه خود بر علیه این رژیم جنایتکار را تشدید کرده اند و در این راه تعداد کثیری از فعالین کارگری، همچون سپیده قلیان قهرمان همچنان در اسارت بسر میبرند.

خیزش انقلابی مهسا نشان داد که کارگران همچون سایر اقشار تحت ستم ایران ، از رژیم عبور کرده اند و همصدا با اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران ، در ۲۵بهمن۱۴۰۱ بیست تشکل صنفی در داخل ایران با امضای یک منشور مشترک، «مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و‌ مدنی ایران» را در دوازده بند منتشر کردند  و با شعار ” زن ، زندگی آزادی“ به چیزى جز تغییر این رژیم غارتگر و جنایتکار نمى اندیشند.

جنبش همبستگى ملى ایرانیان براى  سرنگونى جمهورى اسلامى، از همه ارگانهاى مسئول بین المللى خواهان محکوم کردن قوانین ضد کارگرى رژیم جمهورى اسلامى است . این نهاد ضمن حمایت منشور مطالبات حداقلی تشکلهای مستقل صنفی و مدنی ایران ، و فراخوانهاى داخلى براى تظاهرات و آکسیونها ، دست خود را بسوى همه دستجات و گروههاى آزادیخواه در داخل و خارج کشور درخواست میکند که ضمن همراهى و همصدایى با یکدیگر، زبان گویاى کارگران ستمدیده و همه اقشار زحمتکش ایران گردند.

 

پیروز باد مبارزات حق طلبانه کارگران و مزدبگیران ایران

سرنگون باد رژیم ضد کارگرى جمهورى اسلامى

جنبش همبستگى ملى ایرانیان، براى سرنگونى جمهورى اسلامى

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »