نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

افزایش آمار ابتلا به کرونا؛ پزشکان درباره «حالت آتشفشانی» و «شیب تند» خیز جدید هشدار دادند

حال حاضر ۱۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۹۴ شهر در وضعیت زرد و ۱۹۳ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند و 627 نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری شده‌اند..

۱۷۴

حسین فرشیدی، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رژیم ، درباره افزایش آمار ابتلا به کرونا در ایران هم‌زمان با پایان سفرهای نوروزی هشدار داد. در روزهای گذشته نیز این وزارت‌خانه از شکل گرفتن موج جدید این بیماری در کشور خبر داده و گفته بود ۱۳شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند. وی روز پنج‌شنبه ۱۰ فروردین با اشاره به احتمال تداوم روند افزایشی کرونا هم‌زمان با بازگشت مردم از دور دوم سفرهای نوروزی، یکی از موارد بسیار موثر و کمک کننده را که می‌تواند تا حدی از روند فزاینده بیماری پیشگیری کند، «استفاده از ماسک» دانست.

توصیه او به استفاده از ماسک به‌عنوان تنها راهکار مقابله با این ویروس در شرایطی است که شماری از پزشکان درباره «حالت آتشفشانی» و «شیب تند» خیز جدید کرونا هشدار داده‌اند.

از سوی دیگر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از ابتلای خود و اطرافیانشان به کووید-۱۹ هم‌زمان با تعطیلات نوروزی خبر داده و از دولت به دلیل اعلام نکردن «وضعیت قرمز» در کشور انتقاد کردند.

یک پزشک هم در توییتر با اشاره به مشاهدات شخصی و آمار مراجعان خود و سایر موسسات درمانی اطراف خود درباره گستردگی شیوع خیز جدید کرونا نوشته است: «بیماران با بی‌حالی و ضعف و علایم گوارشی تهوع و اسهال و گلودرد شدید بسیار بیشتر شده‌اند و معمولا بعد از چند روز سینوزیت هم به آن اضافه می‌شود.»

وزارت بهداشت رژیم روز چهارشنبه ۹ فروردین از افزایش ۱۴ درصدی میزان بستری مبتلایان نسبت به یک ماه پیش خبر داد و اعلام کرد در دو روز هشتم و نهم فروردین، هزار و ۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

بر اساس گزارش این وزارت‌خانه، در حال حاضر ۱۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۹۴ شهر در وضعیت زرد و ۱۹۳ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

بنا بر اعلام ، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم ، در روزهای گذشته ۶۲۷ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری شده‌اند.

او گفته است: «باید بپذیریم وارد موج هشتم کرونا شده‌ایم و از مردم می‌خواهیم برای مهار موج هشتم کرونا، از دست دادن و روبوسی در دید و بازدیدهای نوروز خودداری کنند.»

 

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »