نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

بیانیه نهاد همبستگی ملی برای سرنگونی جمهوری اسلامی در باره پشتیبانی ملی از خیزش حق طلبانه کشاورزان و مردم اصفهان برای حمایت از خیزش کشاورزان و مردم اصفهان ، بپا خیزیم و فریادهای آنان را در هر شهر و کوی و برزن طنین افکن کنیم!

۲۸۸

 

 

 

 

 

بیانیه نهاد همبستگی ملی برای سرنگونی جمهوری اسلامی

در باره پشتیبانی ملی از خیزش حق طلبانه کشاورزان و مردم اصفهان

برای حمایت از خیزش کشاورزان و مردم اصفهان ، بپا خیزیم و فریادهای آنان را در هر شهر و کوی و برزن طنین افکن کنیم!

هموطنان !

مردان و زنان آزاده !

کشاورزان زحمتکش اصفهانی در دومین هفته از اعتراضات مسالمت آمیز خود با سرکوب شدید نیروهای جنایتکار ضدشورش مواجه شده و بنا بر اطلاعات رسیده تا کنون ۲ نفر هدف گلوله جنگی قرار گرفته که یکی از آنها پس از انتقال به بیمارستان در حالت کما بسر میبرد . فیلمها و اطلاعات رسیده از دهها مجروح و مصدوم دیگر بر اثر پرتاب گاز اشک آورد و شلیک گلوله های ساچمه ای حکایت دارد.

بحران کمبود آب در فلات مرکزی ایران که سابقه طولانی دارد، بدلیل ساخت و ساز بی رویه کارخانجات بزرگ توسط باندهای غارتگر رژیم که نیاز شدیدی به آب شیرین دارند، در سالهای اخیر به اوج خود رسید ، بطوریکه هزاران خانوار کشاورز بخاطر کمبود آب بیکار شده و علاوه بر از دست دادن محصولات ، بحران مواد غذایی در این منطقه از ایران نیز دامن زده شد.

فراخوان کشاورزان اصفهانی  برای تامین حق آبه زاینده رود که منبع آبی کشاورزی این منطقه است ، با استقبال بی نظیر کشاورزان و اقشار مختلف مردم و جوانان مواجه شد ، سران جنایتکار رژیم طی این دو هفته با انواع شگردهای جنایتکارانه قصد از هم پاشاندن این اعتراض صنفی را داشتند ، در ابتدا در وحشت از گستردگی تظاهرات ، بظاهر به همدردی با متحصنین و توزیع مواد غذایی میان آنان دست زدند ، آنها در ادامه سعی کردند با گسیل گروههای لباس شخصی و تعریف و تمجید از خامنه ای تظاهرات را به انحراف بکشانند ، اما این توطئه توسط جوانان و مردم حاضر در صحنه شناسایی و افراد نفوذی از جمعیت طرد شدند ، در ادامه رژیم سعی کرد با راه اندازی ضد تظاهرات توسط اهالی خرم آباد در برابر  خواسته مردم اصفهان برای حق آبه زاینده رود، آنها را در مقابل مردم اصفهان قرار داده و تظاهرات را خاموش کند ، این توطئه نیز با هوشیاری مردم دلیر استان لرستان خنثی شد و متحصنین اصفهانی نیز با شعار اتحاد ، به برادران لر خود اعلام کردند که خواسته آنها  هیچ تاثیری در منابع آبی استان لرستان نخواهد گذاشت و این فقط باندهای جنایتکار حاکم هستند که از این بابت متضرر میشوند ، روز گذشته در ادامه این اقدامات ، جلساتی با حضور استاندار، امامان جنایتکار جمعه و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و… بدون حضور نمایندگان کشاورزان برگزار شده و باصطلاح تصمیم به اتمام تحصن گرفته شد و امامان جمعه ” نماز باران ” را در پاسخ به خواسته های کشاورزان به آنها توصیه نموده خواستار پایان تحصن شدند.

شب هنگام نیروهای  جنایتکار انتظامی و یکانهای ضد شورش اقدام به آتش زدن چادرهای متحصنین در بستر زاینده رود نمودند ، اما امروز کشاورزان و مردم دلیر اصفهان دوباره به بستر زاینده رود آمده و با تجمع حق خود را فریاد زدند، رژیم جنایتکار نیز از زمین  و هوا اقدام به شناسایی و در مرحله بعد پرتاب گاز اشک آور میان متحصنین نموده و پس از مقاومت مردم، اقدام به شلیک گلوله های ساچمه ای و جنگی نمود ، مردم نیز تظاهرات را به خیابانهای اصفهان کشاندندن و با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند که این درگیری همچنان ادامه دارد.

نهاد همبستگی ملی برای سرنگونی جمهوری  اسلامی، ضمن درود به هوشیاری مردم و جوانان دلیر اصفهانی، حمایت خود از خواستهای بحق کشاورزان و مردم اصفهان را اعلام میکند، و از همه اقشار در اصفهان و سراسر ایران میخواهد که  به حمایت از این خیزش حق طلبانه برخیزند . سکوت و انفعال و بی عملی باعث میشود که رژیم همه نیروهای سرکوبگرش را  با خیال  راحت به اصفهان اعزام کرده و تراژدی خوزستان را دوباره تکرار کند.

این نهاد همچنین از تمامی دولتها و نهادهای حقوق بشری و احزاب و سازمانهای بین المللی و ارگانهای ملل متحد میخواهد که مانع  ادامه سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز صنفی توسط رژیم جنایتکار خامنه ای در داخل ایران شوند و صدای اعتراض و محکومیت خود را بلند کنند.

حمایت از خیزش مردم اصفهان، وظیفه مبرم ملی همه  مردم و اقشار مختلف اجتماعی در سراسر کشور و همه  گروهها و سازمانهای اپوزیسیون ایرانی درداخل و خارج از کشور است.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری  اسلامی

پیروز باد خیزش حق طلبانه کشاورزان ومردم اصفهان

پیروز باد مبارزه مردم ایران برای آزادی

نهاد همبستگی ملی برای سرنگونی جمهوری اسلامی

جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰

 

 

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »