نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

خیزش کشاورزان: حمله نیروهای جنایتکار یگان ویژه به کشاورزان متحصن در بستر زاینده‌رود و آتش زدن چادرها

۱۴۵

همزمان با انتشار فیلم‌هایی از حمله نیروهای یگان ویژه به کشاورزان اصفهانی و آتش زدن چادرهای آنها در بستر زاینده‌رود، وزیر کشور رژیم  نیز اعتراضات اخیر به مدیریت آب را به «تفرقه‌افکنی دشمن» نسبت داد.

بر اساس ویدیوهای منتشرشده، یکانهای ویژه ضد شورش بامداد پنجشنبه به کشاورزان متحصن در بستر زاینده‌رود یورش برده و چادرهای آنها را آتش زدند.

دور جدید اعتراض کشاورزان به عدم تامین حق‌آبه استان و خشک شدن زاینده‌رود از روز دوشنبه ۱۷ آبان با تجمع مقابل شرکت آب منطقه‌ای و صداوسیمای اصفهان آغاز شد و از روز ۱۸ آبان بر بستر خشک زاینده‌رود ادامه یافته است.

در این مدت شماری از کشاورزان در بستر خشک زاینده‌رود چادر زدند و انبوهی از مردم از آنان حمایت کردند.مقامات دولت، از جمله محمد مخبر معاون اول ابراهیم رئیسی، وعده داده‌اند که مشکل آب کشاورزان حل خواهد شد.

از روز ۳۰ آبان نیز گروهی از مردم معترض به پروژه‌های انتقال آب در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری تجمع کردند.

پاسدار احمد وحیدی، وزیر کشور که روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم معارفه استاندار جدید این استان به شهرکرد سفر کرده بود گفت: «نباید اجازه دهیم دشمن از موضوع کمبود آب در جهت اهداف خود استفاده کند.او اضافه کرد: «دشمن هر بار از طریق ایجاد اختلال سعی دارد نمک روی زخم مردم بپاشد و با اقداماتی مثل هک کردن پمپ بنزین و شرکت هواپیمایی سعی در فشار وارد کردن به مردم است.»

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »