نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

نهاد همبستگی ملی برای سرنگونی جمهوری اسلامی «برگزاری همایش دادخواهی مردم ایران»

۶۱۱

” بیانیه پایانی همایش دادخواهی مردم ایران“

 

هموطنان !

ایرانیان آزاده در سراسر جهان!

مراجع مسئول در جامعه جهانی!

همایش دادخواهی مردم ایران با شرکت نمایندگان  احزاب ، گروهها  و شخصیتهای مختلف سیاسی  از داخل و خارج ایران برگزار شد.

شرکت کنندگان دراین همایش اینترنتی ، ضمن ارائه سخنرانی ها  و بیان دردها ، مواضع ونظریات شان را در مورد مسائل زیر مورد بررسی قرار داده، و روی آن تاکید دارند:

  1. رژیم جنایتکار ولی فقیه طی دوره جاری ، با انتصاب اخیر و یکدست کردن هرم قدرت ، نشان داد که توان حمل هیچگونه شکافی ( حتی از سرسپرده ترین افراد به ولی فقیه)  را در خود ندارد و با گماردن  جنایتکار ترین عناصر قاتل و پاسدار و با یکدست کردن  این هرم قصد دارد ایران  را با مدلی شبیه چین یا کره شمالی و کوبا اداره کند.

این رژیم از یک طرف با بررسی اینترنت داخلی در مجلس ضد مردمی اش ، گامهای اولیه را برای قطع ارتباط مردم ایران با خارج برداشته و میرود تا خواست قدیمی خامنه ای را اجرایی کند ، و از طرف دیگر ، خامنه ای که تنها راه نجات رژیم خود را دستیابی به  حداقل یک بمب اتمی میداند ، گام بگام ، با نقض معاهدات بین المللی و برجام ، بپیش می برد و متاسفانه دول غربی با چشم پوشی آشکار و نابخردانه ، صحنه را به خامنه ای و بازیهای سیاسی آن سپرده ، و دیر نیست که جهان را با عمل انجام شده ای همچون کره شمالی قرار دهند.

در صحنه داخلی نیز طغیان کرونا در ایران ،که حاصل فتوای حکومتی خامنه ای جنایتکار در ممنوعیت خرید واکسن های  موثر بود،  بیداد میکند و باعتراف سران خود رژیم ، روزانه تا ۵۰۰۰ تن را بکام مرگ میکشد و این در شرایطی است که هیچکس مسئولیت این کشتار جمعی مردم ستم کشیده ما را بر عهده نمیگیرد.

بحرانهای فزاینده اجتماعی و اقتصادی در ایران ، جامعه را به سرحد انفجار کشانده و رژیم هیچ راهی جز بالا بردن موج سرکوب و کشتار علنی و پنهانی برای کنترل خشم مردمی  ندارد.

شرکت کنندگان با تأکید بر بحرانهای فزاینده ،  ضمن تجلیل از همه  کنشگران و آزادیخواهان در داخل کشور که با پرداخت بهای سنگین دستگیری و زندان و شکنجه به مبارزه با این رژیم برخاسته اند، خواهان اتحاد عمل همه گروهها و اقشار دگر اندیش در حمایت از جنبشهای مدنی برای عبور از این رژیم جنایتکار و غارتگر میباشند .

شرکت  کنندگان همچنین از همه ارگانهای حقوق بشری و بین المللی خواهان موضعگیری و محکومیت قاطع جنایات این رژیم ضد بشری  نظیر محکومیت اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد و عفو بین الملل میباشند.

 

  1. شرکت کنندگان در این همایش با اشراف به نقش رئیسی در کشتار دهه ۶۰ و بطور مشخص قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷، از ارگانهای بین المللی خواهان بجریان انداختن حکم دستگیری و محاکمه این جنایتکار جنگی بوده ، به اتحادیه اروپا و کشورهای اروپا و امریکایی، هشدار میدهند که با مشروعیت بخشیدن به این دولت که تعدادی از وزارایش تحت تعقیب بین المللی قرار دارند، دستان خود را در دستان  خونین رئیسی جنایتکار و دیگر عوامل کابینه او قرار ندهند ، تجارت خون با این رژیم را متوقف کرده و عوامل این رژیم را بایکوت و منزوی نمایند.

 

  1. شرکت کنندگان در این همایش ، ضمن محکومیت قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ ، از دادگاه سوئد ( بعنوان اولین دادگاه اروپایی در حال بررسی پرونده حمید نوری جنایتکار ) و سایر دادگاههای بین المللی خواهان گسترش بررسی این کیس و جنایت هولناک به تمامیت این رژیم ضد بشری ،( از خامنه ای و رئیسی جنایتکار گرفته تا تک تک دست اندرکاران آن ) و کشاندن همه  عوامل آن به پای  میز محاکمه  ، همچون دادگاه نورنبرگ هستند ، این کیس نباید به یک شخص  محدود شود بلکه باید از تمامی جوانب مورد بررسی قرار گرفته و همه  دست اندرکاران را به پای میز محاکمه بکشاند.

شرکت  کنندگان همچنین ، از تمامی گروهها و افراد  پیگیر در این محاکمه ، خواهان خویشتنداری و اتحاد عمل و تعامل و اجتناب از مجادله  و اتهام  به یکدیگر ، برای نتیجه گیری بهینه از این فرصت تاریخی  میباشند.

 

  1. رژیم جنایتکار ولایت فقیه، طی روزهای گذشته با استفاده از شرایط پیچیده منطقه خاورمیانه و بیرون کشیدن نیروهای ناتو و امریکا از افغانستان ، دست به عربده کشی در سوی دیگر مرز ایران زده ، تا با ایجاد  بحرانی دیگر، از یکسو با تهدید و سپس حمله پهبادی ، موشکی و توپخانه ای  به مقرات اپوزیسیون و احزاب کردستان ایران ، مانع از هر گونه بهره برداری این گروهها در منطقه شده ، و از سوی  دیگر نیروهای امریکایی را وادار به ترک عراق  نماید تا در شرایط بحرانی داخلی ، کردستان را بمثابه پنجشیر ایران  سرکوب کند ، و جالب اینجاست که دولت عراق (که کردستان جزئی از خاک آن محسوب میشود )، تاکنون هیچ عکس العملی در این زمینه نشان نداده است.

شرکت کنندگان در این همایش با درود به پیشمرگان قهرمان کرد ، ضمن محکومیت حملات علیه گروههای مبارز کردستان در نوار مرزی ایران و اقلیم کردستان ، این عمل جنایتکارانه را بعنوان تجاوز آشکار به مرزهای بین المللی دانسته و خواهان محکومیت جهانی این حملات  و پاسخگویی رژیم هستند.

 

  1. شرکت کنندگان ضمن همدردی با مردم کشور افغانستان ”خصوصا زنان“ برای اسارت مجدد در چنگال  بنیادگرایان تروریست ، از مقاومت زنان و مردان آزاده افغانستان تجلیل میکنند.

آنها حرکت نسنجیده ناتو و امریکا در ترک شتابزده و بدون برنامه  افغانستان  را مورد نکوهش قرار داده ، هشدار میدهند که موج جدید تروریسم و صدور بنیادگرایی ، در گام اول همه  کشورهای  منطقه را درگیر خود نموده و در گامهای بعدی مرزهای کشورهای اروپایی و امریکا را در خواهد نوردید  . چشم پوشی جنایات بنام اسلام در ایران و افغانستان و سایر کشورهای منطقه ، نه تنها کشورهای غربی را در امان نخواهد گذاشت، بلکه  همچون دو دهه قبل درست در همین روز ، ۱۱ سپتامبرهای دیگری را در چشم انداز خواهد داشت .

باید بخاطر داشت که  تروریسم مذهبی نشات گرفته از ولایت  فقیه ، هیچگاه در یک محدوده باقی نخواهد ماند، و تنها راه صلح  و ثبات و امنیت و آرامش وهمزیستی مسالمت آمیز، همکاری همه دول جهت ریشه کنی تروریستها در هر گوشه از این کره خاکی  است، نه فرار و تنها گذاشتن مردم درگیر منطقه

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد مبارزات حق طلبانه تمامی مردم ایران

زنده باد آزادی و دمکراسی

کمیته برگزار کننده همایش-۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »