نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

طغیان کرونا در ایران با فتواى جنایتکارانه خامنه اى:مرگ ۵۸۳ نفر و ابتلاى ۲۷۵۷۹ نفر طى ۲۴ ساعت گذشته

۲۶۹

وزارت بهداشت رژیم از ۱۴ شهریور تا ۱۵ شهریور، ۲۷ هزار و ۵۷۹ مبتلای جدید در کشور را تأیید کرد و به این ترتیب، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۵ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۸۶ نفر رسید.

همچنین در این ۲۴ ساعت، ۵۸۳ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان کرونا به ۱۱۱ هزار و ۲۵۷ نفر رسید.

بسیاری از جمله تعدادی از خود مقامات کشور‌ معتقدند آمار واقعی مرگ و ابتلا در ایران چند برابر ارقام رسمی است.

روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران ایران نیز چندی پیش به نقل از استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران نوشت آمار رسمی مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را باید هفت برابر کرد.

  • واکسن اسپوتنیک در بیرجند تمام شد

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می‌گوید دز واکسن اسپوتنیک روسی به هزار نفر در خراسان جنوبی تزریق شد، اما «به دلیل بسته بودن امکان واردات» دز دوم موجود نیست.

‏مسعود ضیایی به خبرگزاری ایسنا گفت اگر فاصله بین دو دز به شش ماه برسد «هیچ اثر مطلوبی» در بدن نخواهد داشت.

در روزهای گذشته، بسیاری از مراکز واکسیناسیون در شهرهای مختلف ایران به دلیل تمام شدن موجودی واکسن تعطیل شده‌اند و گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی از تداوم بی‌نظمی و صف‌های طولانی جلوی مراکز فعال واکسیناسیون خبر می‌دهند.

  • مقامات دولت رئیسی وعده می‌دهند که مشکلی در تأمین واکسن نیست

روز گذشته، ابراهیم رئیسی، جنایتکار رئیس‌جمهور منتخب خامنه اى در یگ گفتگوی تلویزیونی گفت «صف‌های واکسن منتفی است.»

رئیسی گفت: «برنامه دولت حمایت از تولید داخلی بود اما تولید داخل نمی توانست کفایت کند بنابراین برآورد کردیم که به ۱۰۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم.»

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت رژیم نیز گفت «در تأمین واکسن مشکلی نخواهیم داشت و تلاش ما این است که روزانه یک و نیم تا ۲ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شود.»

آمار روزانه واکسیناسیون در کشور طی روزهای اخیر به دلیل کمبود موجودی واکسن به ۳۰۰ هزار دز رسیده است.

خبرگزاری ایسنا با بررسی آمار اعلام شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش داده است که تاکنون کرمان بالاترین و اردبیل پایین‌ترین پوشش واکسیناسیون را داشته‌اند.

  • شبانه‌روزی شدن واکسیناسیون در تهران و بحث بر سر بازگشایی مدارس

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از شبانه‌روزی شدن واکسیناسیون در این استان طی «روز‌های آینده» خبر داد.

علیرضا زالی گفت تاکنون ۵ میلیون و ۶۱۱ مورد تزریق واکسن کرونا در استان تهران صورت گرفته که سهم تزریق واکسن دز دوم یک میلیون ۶۳۰ هزار دز است.

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران هم از واردات ۹۰ میلیون دز واکسن تا آبان ماه خبر داد. به گفته آقای همتی، ۱۰ میلیون دز نیز برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال وارد می‌شود.

چگونگی بازگشایی مدارس در وضعیت کنونی شیوع کرونا و با توجه به امکانات بهداشتی و سیستم تهویه، در روزهای گذشته با اظهارنظرات مختلفی همراه شده است.

شروین شکوهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بازگشایی مدارس را «اشتباه» می‌داند و می‌گوید: «بچه‌ها بیماری را به پدر و مادر خود می‌دهند و به این ترتیب بیماری از این خانه به خانه‌ای دیگر می‌رود و همینطور منتقل می‌شود.»

شکوهی همچنین گفت سیستم درمانی کشور «روی یک بند باریک راه می‌رود.»

  • داروی تقلبی برای قارچ سیاه با بیست برابر قیمت

با افزایش موارد ابتلا به قارچ سیاه در ایران و بالا رفتن مصرف داروی این بیماری، سازمان غذا و دارو ایران اعلام کرد که میزان مصرف ۲ ماهه کشور طی یک هفته تمام شد.

این سازمان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به نمونه‌های تقلبی داروی آمفوتریسین هشدار داد و گفت: «افراد سودجو مبادرات به فروش داروهای تقلبی با برچسب داروی اصلی و قیمت ۱۰ تا ۲۰ برابری کرده‌اند.»

مجتبی بوربور، نایب ‌رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفته است که داروی قارچ سیاه در سال‌های گذشته سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار عدد مصرف می‌شد ولی «الان باید میزان تأمین این دارو دو و نیم تا سه‌برابر افزایش یابد.»

  • افزایش شمار زنان باردار مبتلا به کرونا در خوزستان

محمد علوی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید ابتلای زنان باردار به کرونا سه برابر بیشتر از سال گذشته شده است و شمار زنان باردار جان‌باخته در اثر کرونا نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته چند برابر افزایش پیدا کرده است.

علوی گفت زنان باردار پس از ۱۲ هفته بارداری تا ۴۲ روز پس از زایمان برای دریافت واکسن اقدام کنند.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفته است که برای واکسیناسیون  زنان باردار، واکسن چینی سینوفارم توصیه می‌شود.

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »