نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

طغیان کرونا در ایران با فتواى جنایتکارانه خامنه اى: تعطیلی سریالی مراکز واکسیناسیون در کنار وعده‌های پی‌درپی مقامات دولتى برای تامین واکسن

۳۵۱

با وجود آنکه وزیر بهداشت دولت ابراهیم رئیسی جنایتکار در روزهای گذشته اعلام کرده در «دهه فجر» پایان واکسیناسیون در ایران اعلام می‌شود، در این روزها اخبار تعطیلی مراکز واکسیناسیون در نقاط مختلف ایران به گوش می‌رسد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز چهارشنبه ۱۰ شهریور اعلام کرد که به دلیل‌ تامین نشدن واکسن، مراکز واکسیناسیون اصفهان تا شنبه تعطیل خواهد بود. آرش نجیمی در ادامه از مردم اصفهان درخواست کرده که به هیچ عنوان به این مراکز مراجعه نکنند.

خبرگزاری ایسنا روز سه‌شنبه در گزارشی از «سرگردانی گروه‌های اعلام شده جهت واکسیناسیون در اغلب استان‌ها» خبر داد و نوشت: «ساعت کار بسیاری از مراکز تزریق واکسن در بسیاری از استان‌ها کاهش یافته و راس ساعت ۱۴ تعطیل می‌شوند.»

از سویی دیگر بابک نخستین، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، اعلام کرد که از روز چهارشنبه به بعد به دلیل کمبود واکسن مراکز تا آخر هفته تعطیل می‌شود.

همچنین علیرضا طلوعی، رییس مرکز بهداشت کرمانشاه، گفت: «با توجه به کمبود واکسن در شهر کرمانشاه برخی مراکز واکسیناسیون از امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور تا اطلاع ثانوی تعطیل است.»

محمد دهقانی فیروزآبادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم اعلام کرده که مراکز واکسیناسیون استان خراسان جنوبی عصر چهارشنبه تعطیل خواهد بود.

همچنین مرکز بهداشت استان گلستان اعلام کرد که تا رسیدن محموله جدید واکسن و اطلاع‌رسانی از سوی وزارت بهداشت، در تمام مراکز واکسیناسیون تنها تزریق دوز دوم صورت می‌گیرد و دوز اول تزریق نمی‌شود.

همه این اخبار در حالی است که چندین هفته است آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در ایران رکوردها را جابه جا می‌کند و مسئولان دولت رئیسی هم وعده تامین واکسن می‌دهند.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، پیشتر در شبکه خبر گفت تنها راه مقابله با کرونا، واکسیناسیون است و افزود: «به ۱۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که منابع داخلی به تنهایی جوابگوی این نیاز نیست و در ماه گذشته روند واکسیناسیون در کشور خوب بود.»

او با این حال اضافه کرده بود: «قرار داد واردات واکسن منعقد شده، پول واریز کردیم و تا آخر مهرماه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن وارد خواهیم کرد. در دهه فجر پایان واکسیناسیون را اعلام خواهیم کرد چراکه رییس جمهور در این خصوص مسر بوده و همه دستگاه‌ها کمک می‌کنند.»

محمد مخبر، معاون اول رئیسی، اردیبهشت گفته بود که تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دوز واکسن برکت تولید می‌شود و وارد شبکه واکسیناسیون کشور خواهد شد، اما حالا اعلام شده که میزان تولید واکسن برکت تاکنون حدود ۸ میلیون دوز بوده و کمتر از ۵ میلیون دوز آن تحویل وزارت بهداشت شده است.

روز چهارم شهریور، رشید حیدری مقدم، قائم مقام وزیر بهداشت در استان همدان، گفته بود: «کرونا تنها با رعایت پروتکل بهداشتی قابل کنترل نیست و ما باید تمام نگاهمان به سمت واکسیناسیون باشد.»

محمدطالب‌پور، رییس بیمارستان سینا در تهران به خبرگزاری ایسنا گفت: «از تعداد بیمارانی که پس از روند کشوری واکسیناسیون در بیمارستان ما فوت کردند حتی یک نفر هم نداشتیم که دوره زمانی کافی از دو دوره واکسیناسیون را گذرانده باشد و به خاطر کرونا فوت کند؛ پس واکسیناسیون کامل اثر بسیار قابل توجهی در کاهش مرگ و میر دارد و اگر این واکسن‌ها در اسفندماه به مردم تزریق می‌شد جلوی این حجم از مرگ و میر گرفته می‌شد.»

تاخیر در واکسیناسیون و تعطیلی روزانه و پی در پی مراکز واکسیناسیون در ایران این نگرانی را ایجاد می‌کند که اوج‌گیری تازه کرونا به موج بعدی متصل شود و فاجعه‌ای بزرگ را در مرگ و میر مردم رقم بزند. این در حالی است که چند روز پیش رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اعلام کرده بود هنوز هم به قله پیک پنجم کرونا نرسیده‌ایم.

روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، روز سوم شهریور ۱۴۰۰ گزارش داد که آمار جان‌باختگان کرونا در ایران «هفت برابر آمار رسمی اعلام شده»، یعنی حدود ۷۰۰ هزار نفر است.

این روزنامه اصولگرا با ابراز نگرانی از شیوع موج ششم کرونا این شرایط را برای «کشور و نظام» خطرناک توصیف کرد و به نقل از کوروش هلاکویی نائینی، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نوشت: «طبق آنچه ایرج حریرچی گفته است آمار فوتی‌ها را باید دو و نیم تا سه برابر کرد اما من می‌گویم شما می‌توانید آمار فوتی‌ها را تا هفت برابر کنید.»

 

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »