نهاد همبستگى ملى گامى نو در راه اتحاد نيروهاى سياسى

نابودى محیط زیست ایران بر اثر سیاست غارتگرانه سران حکومت : تجمع فعالان محیط زیست در خوزستان در اعتراض به سیاست‌های مخرب در قبال تالاب هورالعظیم

۲۴۲

گروهی از فعالان محیط زیست خوزستان روز شنبه با برپایی تجمع، نسبت به سیاست‌های مخرب وزارت نیرو که باعث خشک شدن تالاب هورالعظیم و مرگ آبزیان این تالاب شده است اعتراض کردند.

این فعالان که در برابر سازمان آب و برق استان، به عنوان نماینده وزارت نیرو، تجمع کرده بودند خواهان رهاسازی حق‌آبه هورالعظیم و پایان سیاست‌های مخرب در حوزه منابع آبی شدند.

بر روی پلاکاردهایی که در دست معترضان بود از جمله نوشته‌های «تالاب‌های خوزستان تشنه‌اند» و «پرندگان مهاجر مهمان تالاب‌های ما هستند» دیده می‌شد.

بر اساس ویدیوهای دریافتی، یکی از فعالان حاضر در این تجمع با محکوم کردن سهل‌انگاری وزارت نیرو می‌گوید تالاب هورالعظیم ریه تنفسی منطقه بود اما بر اثر عدم تامین حق‌آبه این تالاب، میلیون‌ها قطعه ماهی از بین رفتند، طوفان‌های عظیم ریزگرد پدیدار شد و معیشت مردم حاشیه تالاب نیز شدیدا تحت تاثیر قرار گرفت.

همزمان مجتبی یوسفی، نماینده اهواز در مجلس، نیز علت مرگ ماهیان و تشنگی گاومیش‌ها در تالاب هورالعظیم را عدم تامین حق‌آبه و واریز نشدن آب به این تالاب ذکر کرد و گفت سازمان حفاظت محیط زیست هیچ کاری در این باره نکرده است.

یک روز پیشتر محمدجواد اشرفی،‌ مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، خشک شدن تالاب‌ها را «اتفاقی طبیعی» خوانده و گفته بود این رویداد به عنوان چرخه‌ای از زندگی تالاب‌ها در تمام آب‌های جهان قابل قبول است.

فعالان محیط زیست و شماری از رسانه‌ها از چند هفته پیش نسبت به کم‌آبی شدید تالاب هورالعظیم هشدار داده و گفته بودند این بی‌آبی باعث مرگ بسیاری از جانداران در این تالاب شده است.

 

نظرات بسته شده است.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. پذیرفتن ادامه

Privacy & Cookies Policy
Translate »